Kwartał do lata

O życiu fit mówi się dosłownie wszędzie. Bombardują nas koncerny farmaceutyczne, „fit-celebryci”, producenci odzieży, sieci marketów. Śmiało można stwierdzić, że świat oszalał na punkcie bycia fit.

Tylko w całym tym szumie informacyjnym trzeba pamiętać o jednym, a zarazem najważniejszym – o sobie. Niech nie myli Was to z podejściem skrajnie egocentrycznym. Tu nie chodzi o to, żeby być skupionym wyłącznie na sobie. Ale…

Jeżeli nasz organizm zazna:

  • równowagi żywieniowej,
  • pokaźnej porcji endorfin pochodzącej z regularnych treningów,
  • satysfakcji z konsekwentnie podejmowanych działań,

to nagle jak szalona wzrośnie nasza samoocena, poprawi się perystaltyka jelit, cera nadawać będzie się do reklamy kremu rozświetlającego. A tu konsekwencje mogą być już zaskakujące: zacznie nam się po prostu chcieć – w domu, w pracy, w gronie przyjaciół. Wszystko zaczyna się wewnątrz nas: moje potrzeby – moje działanie.

Siłownia POWER-FIT w Braniewie

Sportowa Inicjatywa przykładem roku poprzedniego, uruchamia zabawę: #kwartałdolata. W 2017 pod hasłem #PowerInicjatywa. Będzie to seria filmików, mówiąca o tym, od czego zacząć treningi na siłowni, jak się suplementować, i czy faktycznie od pierwszego treningu siłowego wyrosną Tobie bicepsy Pudzianowskiego. Nie zabraknie inspirujących materiałów wideo, treningowych praktyk no i oczywiście specjalnego konkursu. Całość zostanie przeprowadzona z właścicielami braniewskiej siłowni i studia fitness w Braniewie Power-Fit, Agnieszką Magnuszewską oraz Pawłem Murawskim. To właśnie we współpracy z Agą i Pawłem na skórach Bartka i moim postawimy pierwsze kroki na siłowni i postaramy się Wam zrelacjonować, czy oby na pewno tak bardzo bolało 😉

Kettlebell: trening z odważnikiem

Na początek kilka pytań laika, czyli kilka wątpliwości, związanych z podjęciem wyzwania #kwartałdolata. Odpowiada Agnieszka Magnuszewska – trener personalny i instruktor fitness.

Jak powinien wyglądać pierwszy dzień na siłowni?

Przede wszystkim należy skontaktować się z lekarzem – zrobić badania czy nie ma przeciwwskazań do treningu siłowego. Następnie wybrać siłownie w której rozpoczniemy treningi, zrobić wywiad, czy dana siłownia posiada wykwalifikowanego trenera, który pomoże nam rozpisać plan treningowy i będzie wsparciem podczas treningu. Dobrą praktyką jest wykupienie treningu personalnego, aby poznać prawidłowe techniki wykonywania ćwiczeń. Jeśli zdecydowaliśmy się, że to właśnie w tej siłowni będziemy trenować należy zaopatrzyć się w strój sportowy (buty sportowe najlepiej na twardej, płaskiej podeszwie, ręcznik, wodę i chęci z motywacją do działania.
Jaki trening oraz w jakiej częstotliwości będzie najlepszy na początek?

Najlepszym treningiem dla osób, które zaczynają trenować jest trening całego ciała. Tego typu trening wzmacnia mięśnie i zapobiega przeciążeniom, przyzwyczaja ciało do większego wysiłku  oraz uczy podstawowych ruchów, wpływa  również na mięśnie głębokie, stabilizując nasze ciało. Są to ćwiczenia które angażują globalnie nasze ciało, czyli: martwe ciągi, przysiady, wiosłowania na sztandze, podciąganie i wyciskania na ławeczce. W tego typu treningach nasz organizm odczuwa duży bodziec. Kwestią fundamentalną jest pamiętać o prawidłowej technice, bez tego ani rusz. Dlatego warto zainwestować w trenera, który nawet na początku przygody nauczy prawidłowego ruchu bez ciężaru. Trenujemy nie częściej niż 3x w tygodniu ( 2-3 serie po 8-12 powtórzeń), kładziemy duży nacisk na regenerację (sen i dobre jedzenie).

Nie ma już na co czekać, czas zabierać się do pracy. Obserwujcie nas koniecznie na naszym fanpage facebook.pl/sportowainicjatywawarmia lada moment wskakujemy na parkiet siłowni POWER-FIT. Informacje na temat POWER-FIT znajdziesz na facebook.com/powerfit.eu/.

Małgorzata Siedlik
Staram się radzić sobie z nadciągającymi jak burza pomysłami. Lubię wyzwania, walczę z bałaganiarstwem, zdarza mi się spóźniać. Uwielbiam taniec. Frajdę sprawia mi animowanie, wyłącznie interaktywne. Kocham planować. Dyscypliny nauczyło mnie harcerstwo. Jestem mamą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

one × 4 =