O życiu fit mówi się dosłownie wszędzie. Bombardują nas koncerny farmaceutyczne, „fit-celebryci”, producenci odzieży, sieci marketów. Śmiało można stwierdzić, że świat oszalał na punkcie bycia fit.


Tylko w całym tym szumie informacyjnym trzeba pamiętać o jednym, a zarazem najważniejszym – o sobie. Niech nie myli Was to z podejściem skrajnie egocentrycznym. Tu nie chodzi o to, żeby być skupionym wyłącznie na sobie. Ale…

Jeżeli nasz organizm zazna:

  • równowagi żywieniowej,
  • pokaźnej porcji endorfin pochodzącej z regularnych treningów,
  • satysfakcji z konsekwentnie podejmowanych działań,

to nagle jak szalona wzrośnie nasza samoocena, poprawi się perystaltyka jelit, cera nadawać będzie się do reklamy kremu rozświetlającego. A tu konsekwencje mogą być już zaskakujące: zacznie nam się po prostu chcieć – w domu, w pracy, w gronie przyjaciół. Wszystko zaczyna się wewnątrz nas: moje potrzeby – moje działanie.

Sportowa Inicjatywa przykładem roku poprzedniego, uruchamia zabawę: #kwartałdolata. W 2017 pod hasłem #PowerInicjatywa. Będzie to seria filmików, mówiąca o tym, od czego zacząć treningi na siłowni, jak się suplementować, i czy faktycznie od pierwszego treningu siłowego wyrosną Tobie bicepsy Pudzianowskiego. Nie zabraknie inspirujących materiałów wideo, treningowych praktyk no i oczywiście specjalnego konkursu. Całość zostanie przeprowadzona z właścicielami braniewskiej siłowni i studia fitness w Braniewie Power-Fit, Agnieszką Magnuszewską oraz Pawłem Murawskim. To właśnie we współpracy z Agą i Pawłem na skórach Bartka i moim postawimy pierwsze kroki na siłowni i postaramy się Wam zrelacjonować, czy oby na pewno tak bardzo bolało.

Na początek kilka pytań laika, czyli kilka wątpliwości, związanych z podjęciem wyzwania #kwartałdolata. Odpowiada Agnieszka Magnuszewska – trener personalny i instruktor fitness.

Jak powinien wyglądać pierwszy dzień na siłowni?

Przede wszystkim należy skontaktować się z lekarzem – zrobić badania czy nie ma przeciwwskazań do treningu siłowego. Następnie wybrać siłownie w której rozpoczniemy treningi, zrobić wywiad, czy dana siłownia posiada wykwalifikowanego trenera, który pomoże nam rozpisać plan treningowy i będzie wsparciem podczas treningu. Dobrą praktyką jest wykupienie treningu personalnego, aby poznać prawidłowe techniki wykonywania ćwiczeń. Jeśli zdecydowaliśmy się, że to właśnie w tej siłowni będziemy trenować należy zaopatrzyć się w strój sportowy (buty sportowe najlepiej na twardej, płaskiej podeszwie, ręcznik, wodę i chęci z motywacją do działania.
Jaki trening oraz w jakiej częstotliwości będzie najlepszy na początek?

Najlepszym treningiem dla osób, które zaczynają trenować jest trening całego ciała. Tego typu trening wzmacnia mięśnie i zapobiega przeciążeniom, przyzwyczaja ciało do większego wysiłku  oraz uczy podstawowych ruchów, wpływa  również na mięśnie głębokie, stabilizując nasze ciało. Są to ćwiczenia które angażują globalnie nasze ciało, czyli: martwe ciągi, przysiady, wiosłowania na sztandze, podciąganie i wyciskania na ławeczce. W tego typu treningach nasz organizm odczuwa duży bodziec. Kwestią fundamentalną jest pamiętać o prawidłowej technice, bez tego ani rusz. Dlatego warto zainwestować w trenera, który nawet na początku przygody nauczy prawidłowego ruchu bez ciężaru. Trenujemy nie częściej niż 3x w tygodniu ( 2-3 serie po 8-12 powtórzeń), kładziemy duży nacisk na regenerację (sen i dobre jedzenie).

Nie ma już na co czekać, czas zabierać się do pracy. Obserwujcie nas koniecznie na naszym fanpage lada moment wskakujemy na parkiet siłowni POWER-FIT. Informacje na temat POWER-FIT znajdziesz na facebook.com/powerfit.eu

projekt ue